”Läkekonst och vetenskap” – ny bok av Ove Hagelin!

För några dagar sedan tog KI:s rektor Annika Östman Wernerson emot Ove Hagelins senaste bok ”Läkekonst och vetenskap – En upptäcktsresa i Hagströmerbibliotekets samlingar”.

Vänföreningens ordförande Sven Hagströmer och Ove Hagelin fick vid överlämnandet möjlighet att presentera såväl boken som Hagströmerbibliotekets samlingar och föreningens verksamhet.

Med på besöket var även Nils Uddenberg, som skrivit förordet tillsammans med Sven, Hjalmar Fors, enhetschef på Hagströmerbiblioteket, samt Anna Lantz, Curator också på Hagströmerbiblioteket.

Stort tack till rektor Annika Östman Wernerson, Jenny Löhr och Anna Urban för ett så trevligt möte!

”Läkekonst och vetenskap – En upptäcktsresa i Hagströmerbibliotekets samlingar”. Fri Tanke förlag, 2023.